V dřívějších dobách se tradovalo „sedávej panenko v koutě, budeš-li hodná, najdou tě“. Ale zatímco to tehdy a u děvčat zřejmě fungovalo, v dnešní době a na internetu je tomu přesně naopak. Když si někdo pořídí k nějakému účelu svůj web a nechá ho napospas osudu, skončí tento výtvor mezi jinými internetovými nabídkami zapadlý někde v pomyslném koutě, ale není pravděpodobné, že ho někdo neobjeví. Daleko spíše bude takový web ‚na ocet‘, tedy nikdy nedosáhne toho žádaného, toho, co se od něj očekává. Protože vzdálená pozice v seznamu nabídek, kterou mu internetové vyhledávače přisoudí, neskýtá dost možná ani tu sebemenší naději, že se zadaří a že se takový web se svou nabídkou dostane na oči těm, jimž je určen, tedy internetové veřejnosti.
Weby prostě musí naopak usilovat o to, aby se zviditelnily. A protože o to usilují všechny, je určitě logické, když jim poskytne své služby nějaký ten SEO expert. Protože jenom s využitím optimalizace pro internetové vyhledávače se dá nejednou dosáhnout toho, že si veřejnost určité nabídky na síti všimne a náležitým způsobem s ní naloží.
Takový SEO specialista se totiž dokáže postarat o to, aby měl jemu svěřený web nakonec co nejméně nedostatků, jež se internetovým vyhledávačům nezamlouvají a kvůli nimž se weby vesměs nedostávají na internetové výsluní. Když se tu provede skutečně kvalitní optimalizace pro internetové vyhledávače, vede to nesporně ke vzestupu mezi jinými nabídkami internetových vyhledávačů, a čím příhodnější pozici tu nějaký ten web získá, tím spíše splní naděje, které jsou do něj jeho provozovatelem vkládány.
A nikdo přece neusiluje o provozování webu, který pro něj bude jenom hořkým zklamáním. Každý chce vlastnit naopak takový web, který bude veřejností obletovaný a který bude přinášet úspěchy, slávu a samo sebou i peníze. V čemž mu právě profesionální optimalizace hodně pomůže.